Soldati

1243201475-writing-memorial-thumb

Good magazine ha raccolto una serie di testimoninanze molto interessanti su che cosa vuol dire oggi essere un soldato americano.

We all have opinions about the wars America is fighting right now in Iraq and Afghanistan. What sometimes gets lost in the debate—especially on a day off from work filled with beer and barbecues—is that there are soldiers fighting on foreign soil right now, and those soldiers are real people who have dedicated their lives to serving our country. We’ve collected some links below of places where you can hear firsthand what they’re going through, either in their own words, or in articles and videos about them.

Mi sono tornate in mente le parole di Roberto Saviano, durante la sua chiacchierata con William Langewiesche a Ferrara nel 2007, sulla necessità di raccontare chi sono e che cosa fanno i soldati oggi. Lui parlava di quelli italiani, ma io penso sempre più spesso che qualcuno si dovrebbe decidere a scrivere un libro – un bel libro – sui soldati di tutto il mondo. Per mostrare la realtà di guerre di cui non si sentono neanche più i rumori di fondo. Se conoscete un libro simile fatemi sapere per favore.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s